goldman78 Postat 6 december 2009 Dela Postat 6 december 2009 hej hej har ungefär samma fråga som alla andra om clowner.. jag har ett ganska stor clownpar som trivs bra ihop.. i mitt 430l kar.. grannen har en clown som e lite större än vad de clowner jag har.. hur går det att stoppa i den clownen i samma kar?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 6 december 2009 Dela Postat 6 december 2009 Är det av samma art?Själv har jag 2 olika par i 350liter ett onyxia och ett par av dom vanliga odlade.Är det av samma art och dom är vuxna tror jag att du har en hona och en hane.Troligast är grannens en hona ifall det gått ensam.Clowner föds hanar och blir honor ifall dessa fattas.Jag skulle inte våga föra över men det kan ju funka för grannens kan ju vara en hane och det brukar gå bra.Men sen handlar det om andra sake som revir osv.Vissa har det gått bra för sedan dom har flyttat runt stenar osv så clownera som bor redan i karet inte känner igen sig.Få se om du får lite andra svar då jag är rätt ny inom salt själv kanske finns en eller ett par clown experter här.MVH.Ted Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
goldman78 Postat 6 december 2009 Författare Dela Postat 6 december 2009 ja det e samma art.. så det e värre att sätta i en ny hona då?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Crillo Postat 6 december 2009 Dela Postat 6 december 2009 ja det e samma art.. så det e värre att sätta i en ny hona då??Ja, är den större än dina är det troligt att det är en hona och den kommer då försöka göra sig av med din hona.Jag hade inte chansat, bättre att byta in den i någon affär eller annonsera ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
linkano Postat 6 december 2009 Dela Postat 6 december 2009 Jag har erfarenhet från mina clowner, Ocelaris och det kan gå illa. Det var tre små som tog livet av en nyinsatt dubbelt så stor clown på en kväll.Se länk: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20507 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.