Galdrin Postat 8 december 2009 Postat 8 december 2009 Är detta en sådan där som ingen vill ha? Liknar manjano men ändå inte. Jag har hittills hört en person säga att spara tills vidare. Någon som anser att den skall bort medans den är liten? Citera
Illustratören Postat 8 december 2009 Postat 8 december 2009 INgen majano expert men jag tycker inte det ser ut som majano.Avvakta och se, jag tror inte det blir några problem att ta bort dem om det är majano. Citera
Galdrin Postat 8 december 2009 Författare Postat 8 december 2009 Såg precis min egna freudianska felskrivning. Vi kan väl nästan bestämma att det är en Manjano, dvs ta bort i morgon Citera
Galdrin Postat 8 december 2009 Författare Postat 8 december 2009 Kan det vara en brun Galaxea? Hittade några bilder som liknade det jag har när jag googlade Galaxea i ett annat ärende ... Citera
Galdrin Postat 11 december 2009 Författare Postat 11 december 2009 Fortfarande ingen aning om vad det är men jag vände stenen så jag har bättre uppsikt över den och såg då att det fanns en del "gropar" i stenen som om det har funnits flera huvuden runt omkring en gång i tiden. Ser ut som döda euphyllia huvuden men insjunkna i stenen och bara ca 3-4 mm i diameter. Citera
Galdrin Postat 12 december 2009 Författare Postat 12 december 2009 Jag tror mer och mer att detta är någon typ av korall. Tog denna bilden efter att jag hade vänt stenen för att få bättre uppsikt över liftaren. Ni ser under/vänster om polyperna(?) det som ser ut som rester av döda polyper av samma storlek. Citera
Mattias Malmö Postat 15 december 2009 Postat 15 december 2009 Hade en liftare som såg jävligt mycket ut så. Det var en stenkorall av nåt slag visade det sig när den blivit lite större så jag kunde se som ett stenrör som den gjort sig. Tyvärr klarade den sig inte i längden... Citera
Mattias Malmö Postat 15 december 2009 Postat 15 december 2009 Jfr min bild här:https://saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=25556 Citera
Galdrin Postat 15 december 2009 Författare Postat 15 december 2009 Det lutar just nu mot att det är någonobestämd typ av Dendrophyllia och då är väl risken att den dör ut så småningom överhängande. Dock växer den än så länge, även om det är sakta. Vet inte hur snabbt en sådan korall dör ut men den har överlevt nästan 5 månader i mitt kar än så länge. Citera
Mattias Malmö Postat 15 december 2009 Postat 15 december 2009 Kan ha fel nu, men tror att många LPSer ser ut ungefär så där när de är unga... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.