Gå till innehåll

vågar man???


blaze

Rekommenderade inlägg

en polares kar dog i veckan över natten men till saken hör att han tidigare medicinerat mot prick i karet mot min och vår lokala akvariebutiks ägares råd men men är huvet dumt får resten lida :/

det hände efter ett vattenbyte som han annars regelbundet gör men han ville skylla på de ändå hmmm

efter döden av ALLT i karet (fisk, lägre djur som sniglar, eremiter och kräfta, en hel del olika mjukisar som olika skivor, knappar, sinularia m.m.) men av någon anlednig så överlevde några knappar i en koloni och en sarcophyton som visserligen sitter på en större sten men skulle man våga plocka bort dom från stenen och stoppa i ett friskt kar eller är det ren idioti att riskera något, kan dom föra med sig nån skit dvs???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att korallerna själv dragit åt sig av det som dödat karet.Men för att vara på säkra sidan skulle du haft ett karantän kar.En burk med värmare och cirkulationspump och belysning.Du kan ta vatten från ditt inkörda kar vid vattenbyte så slipper man starta med nytt vatten.Sen skulle du haft ett innerfilter eller någon som du kör aktivt kol i.

Vilken sorts fisk dog för han??

Var det en anemon i karet eller något annat giftigt som kan ha förgiftat karet.

om han medicinerat mot prick följde han rek eller hällde han i allt ?

Lite frågor som underlätta vad som kan ha hänt.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att korallerna själv dragit åt sig av det som dödat karet.Men för att vara på säkra sidan skulle du haft ett karantän kar.En burk med värmare och cirkulationspump och belysning.Du kan ta vatten från ditt inkörda kar vid vattenbyte så slipper man starta med nytt vatten.Sen skulle du haft ett innerfilter eller någon som du kör aktivt kol i.

Vilken sorts fisk dog för han??

Var det en anemon i karet eller något annat giftigt som kan ha förgiftat karet.

om han medicinerat mot prick följde han rek eller hällde han i allt ?

Lite frågor som underlätta vad som kan ha hänt.

MVH.Ted

PS.Det var inte Jörgens kar va??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att korallerna själv dragit åt sig av det som dödat karet.Men för att vara på säkra sidan skulle du haft ett karantän kar.En burk med värmare och cirkulationspump och belysning.Du kan ta vatten från ditt inkörda kar vid vattenbyte så slipper man starta med nytt vatten.Sen skulle du haft ett innerfilter eller någon som du kör aktivt kol i.

Vilken sorts fisk dog för han??

Var det en anemon i karet eller något annat giftigt som kan ha förgiftat karet.

om han medicinerat mot prick följde han rek eller hällde han i allt ?

Lite frågor som underlätta vad som kan ha hänt.

MVH.Ted

jag själv är inte intreserad men en annan polare blev lite sugen så jag tänkte kolla om det ens va värt att fundera på men jag får vidarefodra ditt tipps så ser vi hur det blev.

han hade clowner och nån goby, tror inte de va nån mer firre i, ingen anemon bara lätta mjukisar.

ingen aning hur han gick till väga när han medicinerat, vet bara att han struntade i våra råd då det kändes för jobbigt att håva upp EN fisk som hade prick :/

PS.Det var inte Jörgens kar va??

nej de va inte jörgens kar, en annan kille som inte har nån användare här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...