Guest C.caeo Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 God kväll på er.Undrar när clowner tar revir har två. st ocellaris som e unga de harinte tagit något revir eller någon corall som värd, undrar när debörjar med det. De två är ca. 3½ cm stora. Mch. Calle Citera
GÖRAN Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Tror att de är lite för unga ännu. Men de brukar ta någon korall eller annan plats i karet som såvplats ,tämligen tidigt. den platsen brukar ofast användas som revir med tiden . När de blir lekmogna och vid lek så är de inte goa att tas med. De kan även byta plats om de tycker att den är bätre. Citera
Guest C.caeo Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Ok tack, de sussar nu runt min streamer, man får väll se vad de hittar på. Så du menar att de blir bitska med tiden. Citera
GÖRAN Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Ja inte bitska direkt ,men väldigt bestämda med vad de villOm man säger att de är inte de som backar presis. Citera
Klubbsson Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Clowner är nog den dummaste fisk jag har stött på, det tog över en månad innan min fattade att jag hadde köpt en anemon åt han, nu vill han inte lämna den. Sen är det bara några få koraller och anemoner dom accepterar som värd.Jag dök i Rödahavet för 3 dagar sen, där blev jag biten i cyklopet av en clown, Jag har inte kollat sorten men den var ca 12 cm stor. Citera
Guest C.caeo Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 Jo bara för att jag frågade, så dagen efter så såg jag att en av dem spanade in och provade min Sarcophyton nu verkar det testa den genom att simma igenom!Får välla se hur den är och om den är fin nog för dem, tycker det ser förbannat gulligt ut när den glider runt i den!Än så länge är de beskedliga, hadde dock två fröken fiskar förut som var gulliga i början men sedan phu... vilka monster!!!!!! Citera
GÖRAN Postat 22 november 2004 Postat 22 november 2004 Ja fröknar kan bli otrevliga . Kan gå bätre om man har åt minstånde 6st av dem ,för då har de nog med att bråka sins i mellan.jag har 8st Chrisiptera hemicyanea och det är inga problem med dem. Lungna å fina fast lite retliga sins i mellan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.