Gå till innehåll

När tar clowner revir?


Guest C.caeo

Rekommenderade inlägg

God kväll på er.smiley17.gif

Undrar när clowner tar revir har två. st ocellaris som e unga de har

inte tagit något revir eller någon corall som värd, undrar när de

börjar med det. De två är ca. 3½ cm stora.

Mch. Calle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att de är lite för unga ännu. Men de brukar ta någon korall eller annan plats i karet som såvplats ,tämligen tidigt. den platsen brukar ofast användas som revir med tiden . När de blir lekmogna och vid lek så är de inte goa att tas med. De kan även byta plats om de tycker att den är bätre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clowner är nog den dummaste fisk jag har stött på, det tog över en månad innan min fattade att jag hadde köpt en anemon åt han, nu vill han inte lämna den. Sen är det bara några få koraller och anemoner dom accepterar som värd.

Jag dök i Rödahavet för 3 dagar sen, där blev jag biten i cyklopet av en clownsmiley37.gif, Jag har inte kollat sorten men den var ca 12 cm stor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo bara för att jag frågade, så dagen efter så såg jag att en av dem spanade in och provade min Sarcophyton nu verkar det testa den genom att simma igenom!smiley37.gif

Får välla se hur den är och om den är fin nog för dem, tycker det ser förbannat gulligt ut när den glider runt i den!smiley9.gif

Än så länge är de beskedliga, hadde dock två fröken fiskar förut som var gulliga i början men sedan phu... vilka monster!!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...