Gizm0 Postat 24 december 2009 Dela Postat 24 december 2009 Hur är funktionen på ett clownhotell i helt orginal uppsättning(v2.0)?? typ av flödes schema? nån som vet o kan förklara kanske med nån enklare ritning(typ paint:P)?tror jag vet på ett ungefär men blir lite skum på det...tackmvh Giz Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dalmasen Postat 25 december 2009 Dela Postat 25 december 2009 Hej,Har inte paint på min Mac men försöker mig på en beskrivning i ord istället:1. Vattnet sugs in genom övre (eller samtliga) insugen i den högra (framifrån) kammaren. I denna kammare hittar du UVC, filtersvampar samt en pump som trycker vattnet vidare in i den 2:a kammaren till vänster2. I fack nr 2 (från höger) sitter skummaren. Den "matas" av pumpen i fack nummer 13. En del vatten flödar genom skummaren medan merparten går vidare till fack nr 3 via en dold kammare. Utflödet sitter ca 3cm nedanför övre kanten på facket. I fack nr 3 ligger det original en påse keramik "makaroner" samt biobollar.4. Vattnet flödar vidare in i fack 4, sista facket, genom en öppning längst ner i facket. I sista facket sitter pump nr 2 som trycker ut vattnet genom strilröret tillbaka i karet. Så ser flödet ut i princip. Hoppas du blev klokare av det! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gizm0 Postat 26 december 2009 Författare Dela Postat 26 december 2009 Hej,Har inte paint på min Mac men försöker mig på en beskrivning i ord istället:1. Vattnet sugs in genom övre (eller samtliga) insugen i den högra (framifrån) kammaren. I denna kammare hittar du UVC, filtersvampar samt en pump som trycker vattnet vidare in i den 2:a kammaren till vänster2. I fack nr 2 (från höger) sitter skummaren. Den "matas" av pumpen i fack nummer 13. En del vatten flödar genom skummaren medan merparten går vidare till fack nr 3 via en dold kammare. Utflödet sitter ca 3cm nedanför övre kanten på facket. I fack nr 3 ligger det original en påse keramik "makaroner" samt biobollar.4. Vattnet flödar vidare in i fack 4, sista facket, genom en öppning längst ner i facket. I sista facket sitter pump nr 2 som trycker ut vattnet genom strilröret tillbaka i karet. Så ser flödet ut i princip. Hoppas du blev klokare av det!ungefär så jag trodde, men i sista facket har ju pumpen en slang som trycker ut vattnet i karet genom hålet sidan om den där strilen... sen ligger mina keramiska ringar i sista facket under pumpen... hur högt ska vatten nivån vara? jag håller den någon millimeter under kanten till facken.mvh Giz Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dalmasen Postat 26 december 2009 Dela Postat 26 december 2009 Vattennivån är nog OK så som du beskriver den, den är ju helt beroende utav dels hur många insug du har öppna i första facket och sedan returpumpens effekt. Jag har modifierat mitt hotell och rivit ut originalpumparna samt originalskummaren. Kör en Hydor Pico Evolution 900L/h i sista facket och en WG 310 skummare med inbyggd pump. Hos mig är vattennivån något lägre än hos dig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gizm0 Postat 26 december 2009 Författare Dela Postat 26 december 2009 Vattennivån är nog OK så som du beskriver den, den är ju helt beroende utav dels hur många insug du har öppna i första facket och sedan returpumpens effekt. Jag har modifierat mitt hotell och rivit ut originalpumparna samt originalskummaren. Kör en Hydor Pico Evolution 900L/h i sista facket och en WG 310 skummare med inbyggd pump. Hos mig är vattennivån något lägre än hos dig.ja o alla facken har samma vattennivå som själva karet... rätt eller?har en maxi jet 650 i sista facket och oginalskummaren i fack1+2 ju... sen en extra cirk. pump oxå som sticker ut i översta insuget på första facket... o alla insugen är öppna... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg