Gå till innehåll

Orginal Funktion Clownhotell?


Gizm0

Rekommenderade inlägg

Hej,

Har inte paint på min Mac men försöker mig på en beskrivning i ord istället:

1. Vattnet sugs in genom övre (eller samtliga) insugen i den högra (framifrån) kammaren. I denna kammare hittar du UVC, filtersvampar samt en pump som trycker vattnet vidare in i den 2:a kammaren till vänster

2. I fack nr 2 (från höger) sitter skummaren. Den "matas" av pumpen i fack nummer 1

3. En del vatten flödar genom skummaren medan merparten går vidare till fack nr 3 via en dold kammare. Utflödet sitter ca 3cm nedanför övre kanten på facket. I fack nr 3 ligger det original en påse keramik "makaroner" samt biobollar.

4. Vattnet flödar vidare in i fack 4, sista facket, genom en öppning längst ner i facket. I sista facket sitter pump nr 2 som trycker ut vattnet genom strilröret tillbaka i karet.

Så ser flödet ut i princip. Hoppas du blev klokare av det!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Har inte paint på min Mac men försöker mig på en beskrivning i ord istället:

1. Vattnet sugs in genom övre (eller samtliga) insugen i den högra (framifrån) kammaren. I denna kammare hittar du UVC, filtersvampar samt en pump som trycker vattnet vidare in i den 2:a kammaren till vänster

2. I fack nr 2 (från höger) sitter skummaren. Den "matas" av pumpen i fack nummer 1

3. En del vatten flödar genom skummaren medan merparten går vidare till fack nr 3 via en dold kammare. Utflödet sitter ca 3cm nedanför övre kanten på facket. I fack nr 3 ligger det original en påse keramik "makaroner" samt biobollar.

4. Vattnet flödar vidare in i fack 4, sista facket, genom en öppning längst ner i facket. I sista facket sitter pump nr 2 som trycker ut vattnet genom strilröret tillbaka i karet.

Så ser flödet ut i princip. Hoppas du blev klokare av det!:)

ungefär så jag trodde, men i sista facket har ju pumpen en slang som trycker ut vattnet i karet genom hålet sidan om den där strilen... sen ligger mina keramiska ringar i sista facket under pumpen... hur högt ska vatten nivån vara? jag håller den någon millimeter under kanten till facken.

mvh Giz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vattennivån är nog OK så som du beskriver den, den är ju helt beroende utav dels hur många insug du har öppna i första facket och sedan returpumpens effekt. Jag har modifierat mitt hotell och rivit ut originalpumparna samt originalskummaren. Kör en Hydor Pico Evolution 900L/h i sista facket och en WG 310 skummare med inbyggd pump. Hos mig är vattennivån något lägre än hos dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vattennivån är nog OK så som du beskriver den, den är ju helt beroende utav dels hur många insug du har öppna i första facket och sedan returpumpens effekt. Jag har modifierat mitt hotell och rivit ut originalpumparna samt originalskummaren. Kör en Hydor Pico Evolution 900L/h i sista facket och en WG 310 skummare med inbyggd pump. Hos mig är vattennivån något lägre än hos dig.

ja o alla facken har samma vattennivå som själva karet... rätt eller?:P

har en maxi jet 650 i sista facket och oginalskummaren i fack1+2 ju... sen en extra cirk. pump oxå som sticker ut i översta insuget på första facket... o alla insugen är öppna...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...