Gå till innehåll

Är min korall sjuk?


Rekommenderade inlägg

Antingen så e det lite svamp eller inte ovanligt med sjöpungar i en sådan korall.

Om det inte är det kolla om det sitter en liten glasros som dyker upp på natten och har bränt korallen.

Patrik

Ja där sitter en glasros fast det är på andra sidan av korallen, har inte orkat ta dö på den än. Men kan det vara glasrosen som gör det även om den sitter så långt borta? Hur får jag bort det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du e allt för orolig så skär du bort det vita området men jag skulle avakta och se om det sprider sig och då ta bort det,har du en glasros i korallen så lyft upp den och tryck en skruvmejsel i glasrosen och skölj ur hålet och sen i med korallen igen.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du e allt för orolig så skär du bort det vita området men jag skulle avakta och se om det sprider sig och då ta bort det,har du en glasros i korallen så lyft upp den och tryck en skruvmejsel i glasrosen och skölj ur hålet och sen i med korallen igen.Patrik

Okej, men då väntar jag med glasrosen med, fick höra att det vita kunde vara att den var irriterad efter flytten så vill inte göra den mer irriterad genom att ta up den ur vattnet igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rörde bort det vita från min korall men nu har det börjat komma tillbaka. Vad ska jag göra? :S

Ta upp den ur karet ta en pincett eller dylikt och knippsa eller dra bort det så mycket det går, har du bra värden och lågt nitrat reder det sig utan probs säkert.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta upp den ur karet ta en pincett eller dylikt och knippsa eller dra bort det så mycket det går, har du bra värden och lågt nitrat reder det sig utan probs säkert.

Kan ju va så att den arten gör så ibland oxå, vänta några dagar till annars innan du gör nåt.

Sprider det sig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det där är nog den bästa korallen om du vill att den sprider sig å växer fort. köpte en matta för ett tag sedan som var tänkt som lite utfyllnad. den dog helt. alla polyper försvann fast jag hade kvar den lila mattan fast den flög i bitar när jag skulle flytta den. det tog typ några dagar bara så kom det ut nya och spred sig fort. skulle det vara så att de dör några polyper runt det området kan jag garantera att det kommer nya. så länge mattan finns som kommer polyperna att frodas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...