uffe80 Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 hej! har köpt ett beg. kar med inredning + fiskar!min fråga är, hur ofta & NÄR ska jag mata?? har både pellets och fryst!!Akvarit tänds kl 12.00 & släcks 21.00 (MH).. kan jag mata när jag går till jobbet innan det har tänts + på kvällen när jag kommer hem?? jag har 2clowner, kejsare, mandarin, gul goby, magnifikor 2st, 1putsaräka, sjöstjärna, sniglar, 1anemon...Mvh Uffe Citera
Wiking Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Jag tycker det är onödigt att mata om inte ljuset är tänt. Fisk behöver mycket mindre mat än man tror. Jag ger mest fryst foder, men använder också pellets. Mina fiskar får mat 2 ggr per dag, men 1 gång per dag räcker också. Citera
Zemilor Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Jag matar en gång om dagen. fryst artemia och pellets i samma veva. sätter i lite nori i en klämma till kirurgerna direkt när det tänds bara. Så en gång räcker gott. Citera
uffe80 Postat 4 januari 2010 Författare Postat 4 januari 2010 tack för svaret.. då matar jag 1gång per dag tills jag får tag på en hyfsad automat.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.