Freddi Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Ni som har Mh-lampor, hur ofta byter ni dem??Jag har haft mina nu i lite över 1 år (3x150W, 20000K) och tycker de lyser nästan lika starkt fortfarande.Mina lampor lyser ca 10-12 timmar om dygnet, så det blir ju runt 3700 timmar på 1 år. Citera
Vargklo Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Jag byter varje 6 månader. Jag tycker att jag märker en tydlig skillnad efter varje byte, oavsett fabrikat på lampor. Min erfarenhet är att det är oerhört svårt att kunna se en skillnad över tiden, eftersom förändringen sker så långsamt. Det tror jag också att du kommer att märka Citera
Mattias Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Jag har precis bytt mina 20 000k Narva till helt nya likadana, de gamla hade brunnit i ett är ca. GRYMM skillnad, jag skulle nog rekommendera dig att byta efter ett år. Citera
Freddi Postat 5 januari 2010 Författare Postat 5 januari 2010 Då blir det till att byta då.Har nu beställt 3st nya lampor får se när dessa kommer.Tänkte testa nytt märke och gå ner till 15000K lampor istället för 20000K.Gillade visserligen det blåa i mina nuvarande lampor men i de nya ska det dra lite mer mot Lila-blått istället får se hur det blir. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.