dominique Postat 18 april 2010 Författare Postat 18 april 2010 De första bilderna visar dagens kar.Sista bilden är så som det såg ut i januari. Citera
dominique Postat 18 april 2010 Författare Postat 18 april 2010 En del salt innehåller verkar fosfat, Har för mig att Vargklo hade en tråd om det. Saltet gav 0.5-0.8 nått sånt.Intressant! Då måste jag mäta mitt bytesvatten vid nästa vattenbyte. Citera
Wiking Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 Vad kul att du fått ordning på eländet. Och vad bra att du ger feedback på vad du tror det var som hjälpte dig. Det gäller att vara uthållig. Citera
dominique Postat 18 april 2010 Författare Postat 18 april 2010 Blev tyvärr helt av med mina röda och gröna rörkoraller och har därför stora områden i karet som behöver någon trevlig ny korall, högt upp, nära vattenytan. Har ni några tips på enkla, härdiga koraller som förökar sig som mattor eller breder ut sig på annat sätt? (inte skivanemoner då jag har en del redan)Funderar på att införskaffa nya rörkoraller men skulle vara trevligt med något nytt också.Måste även passa på att fråga:Min Euphyllia breder ut sig och får väldigt smala långa tentakler längst ned. Någon som vet om detta betyder att den mår bra? Hur gör den då den förökar sig? Kräver den något speciellt utöver bra vattenvärden för det? Citera
dominique Postat 18 april 2010 Författare Postat 18 april 2010 (ändrat) Vad kul att du fått ordning på eländet. Och vad bra att du ger feedback på vad du tror det var som hjälpte dig. Det gäller att vara uthållig.Utan tvekan! Det kanske jag borde ha lagt till som oumbärligt, uthållighet och eftertanke . Så att man inte sätter in panikartade åtgärder. Kan tillägga att det är väldigt mycket min omtänksamma och älskade sambos förtjänst att det slutligen löst sig eftersom han ställde upp de dagar då jag bara ville slänga ut kareländet. Ändrat 18 april 2010 av dominique Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.