Gå till innehåll

Sjöstjärnor som kalasar på knappar


j0nas

Rekommenderade inlägg

Har sedan starten av mitt kar hela tiden haft en population Asterina som växlat i storlek. Just nu är den ganska liten men tyvärr har dem fått smak för knappar. Dem sätter sig helt enkelt uppe på skivan och sen äter dem sig neråt.

Inget stort problem så länge dem håller sig till knapparna men om någon har tips på hur jag kan bli av med dem utan att köpa Harleqin-räkor eller plocka manuellt får ni gärna dela med er.

post-3699-14468919035696_thumb.jpg

post-3699-14468919035823_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skumt, min gissning skulle annars vara att Euphyllian man kan ana på bilden släpper ut långa svepare nattetid och dödar dom.

Låter rimligt men jag tror inte det är så i detta fallet, har aldrig sett några tentakler på den tidigare.

Kan det vara svamp eller bakterieangrepp?

Fick något skumt på mina knappar som gjorde att de drog ihop sig och blev bleka. Efteråt kom sjöstjärnorna och käkade på eller av knapparna. När jag sedan blev av med angreppet var det aldrig någon sjöstjärna som angrep någon knapp.

Ah, detta låter troligare än att stjärnorna helt plötsligt har utvecklat en aptit på knappar. Vet du vad det var för angrepp och hur blev du av med det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...