Gå till innehåll

Nivåreglering direkt på vattenledningen


Tobbe

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Jag funderar på hur man ska kunna slippa osmosbehållaren och istället köra osmosen med magnetventil direkt på vattenledningen till sumpen. Har funderat på att sätta en magnetventil istället för pump på min tunze osmolator men det finns säkert nån säkerhetsgrej som bryter vid en viss tid. Någon som har en ide hur man kan lösa detta:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att man inte har en gammal tvättmaskin för fiskegrejer finns det gott om:skrattar:. Tror faktiskt att jag satsar på controllern från Tunze då min osmolator varit kanonbra, denna produkten måste väl vara rätt ny har för mig att den tidigare bara fungerade som ett larm. Annars var ju din lösning kanon. Vet Ni förövrigt om det finns någon som provat att sätta en magnetventil på osmolatorn, rent teoretiskt så borde det ju funka?

MVH

Tobbe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen tycker jag det låter farligt med osmosen direkt till sumpen om du har automatpåfyllning direkt från ledningsnätet. För mycket kan hända i sumpen som kan ställa till det.

Oftast är det ju inte frågan "om" det händer nått utan mer "när" det kommer att hända!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte så skraj för att det ska gå fel, den har ju två sensorer så den översta sensorn bryter om det skulle gå fel med den undre sensorn som sköter nivåkontrollen.

Skulle det gå riktigt fel så får golvbrunnen ta hand om vattnet, men det vore ju tråkigt med akvariets invånare.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...