Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Köpte nån frysfoder som man skulle ge till div Mjukisar,knappar skivisar det heter Invertbrate Fodd ifrån Ocean Nutrition ingen aning om vad det är,frågade efter mat och fick detta men hur ofta ska man ge korallerna mat?

Postat

Mina mjukisar brukar få mat 2-3 gånger i veckan när jag matar mina Ricordeor med Coral-Energizer.Jag matar dom inte specielt utan maten yr ju runt i karet när jag matar Ricordeorna.

Postat
Mina mjukisar brukar få mat 2-3 gånger i veckan när jag matar mina Ricordeor med Coral-Energizer.Jag matar dom inte specielt utan maten yr ju runt i karet när jag matar Ricordeorna.
Ok tack för svaret.
  • 1 månad senare...
Postat

hur matar du dem ?

Postat

Med Coral-Energizer ibland blandar jag det med lite vatten och sprutar specielt på mina Ricordeor med en slack och en liten spruta.Annars tar jag en nypa och lägger nära en streemer som fördelar det över karet.

Postat
Med Coral-Energizer ibland blandar jag det med lite vatten och sprutar specielt på mina Ricordeor med en slack och en liten spruta.Annars tar jag en nypa och lägger nära en streemer som fördelar det över karet.

okej, men var köper du det ?

Postat

Det kommer från Ricordeafarm men det går att köpa på Akvarieleasing för 169Kr eller så får man en burk på köpet när du köper 3 Ricordeor för 1850:- så jag har 2 burkar nu men det lär bli fler burkar eftersom jag skall köpa fler ricordeor.Kanske tom Bioted har det också.

Postat
Det kommer från Ricordeafarm men det går att köpa på Akvarieleasing för 169Kr eller så får man en burk på köpet när du köper 3 Ricordeor för 1850:- så jag har 2 burkar nu men det lär bli fler burkar eftersom jag skall köpa fler ricordeor.Kanske tom Bioted har det också.

jaha okej jag såg också den farmen igår, var du nöjd med dina ricordeor ? vad gick allt på med frakten ?

Postat

Jag köpte direkt från Akvarielargret i Stockholm .Jag betala 1850 för 3 stora ricordeor som visa sig vara 2 stora + 2 Små på samma sten så jag blev nöjd och då får man en burk mat med.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...