fredrik-tern Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 jag har skaffat mig en så kallad sötvattensmuräna.jag vet att den ska ha salt i vattnet, men hur mycketo vad ska man ge den för att få den att äta som den ska? det försvann ett par ciklider första natten men jag har inte sett den äta för den ligger i sina grottor på dagen. hur ska jag få den att ta mat när jag ger det till den?hur hög salthalt ska man ha till dom?är det någon som vet en bra sida som man kan få bra info från? att få den att klara sig är prio ett i.mvh fredde Citera
liljeros Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 jag har skaffat mig en så kallad sötvattensmuräna.jag vet att den ska ha salt i vattnet, men hur mycketo vad ska man ge den för att få den att äta som den ska? det försvann ett par ciklider första natten men jag har inte sett den äta för den ligger i sina grottor på dagen. hur ska jag få den att ta mat när jag ger det till den?hur hög salthalt ska man ha till dom?är det någon som vet en bra sida som man kan få bra info från? att få den att klara sig är prio ett i.mvh freddeKan du det latinska namnet på den?Echidna rhodochilus, Gymnothorax polyuranodon?kika in på http://www.aquaticcommunity.com/se/rovfisk/freshwatermoray.phplycke till Citera
fredrik-tern Postat 9 februari 2010 Författare Postat 9 februari 2010 det är Gymnothorax tile som jag har. Citera
Laggeman Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Du hittar säkert mer info på www.zoopet.com samt www.zoonen.comLycka till!*Edit: Hittade detta på zoopet:Bräckvatten brukar definieras som salthalt mellan 1.003-1.015, lägger du dig lågt, runt 1.003. Citera
liljeros Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 vill minnas att jag låg runt 1.010 när jag hade bräckvatten Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.