Gå till innehåll

Osmos. Om katten själv får välja.


BQGrogg

Rekommenderade inlägg

Nu har jag det lilla problemet att så fort jag startar min osmos så kommer det två väldigt nyfikna själar. Idag så satt en av dem och väntade tills det det började komma vatten ur slangen och sedan därefter stoppa ned tassen och håva upp vatten. Medans den ena dricker sitter den andra snällt och väntar i skostället på sin tur.

Min fråga blir då såklart om detta påverkar vattenkvalitén på osmos-vattnet överhuvudtaget? Jag vet inte om jag har hjärta att köra bort dem.

post-4572-14468919462957_thumb.jpg

post-4572-14468919463146_thumb.jpg

post-4572-14468919463317_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, det är ju "i princip sterilt" när det kommer ur slangen. Det är det inte efter att katterna varit där. Det kan ju påverka långtidsförvaringen. Vad det gäller "föroreningar" tror jag inte vattnet är kontanimerat i den utsträckningen att det inte duger som akvarievatten... Men det är inte så att de är lite kräsna och föredrar rinnande vatten? Öppna kranen i badkaret och se om det duger...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp! De får fortsätta dricka. Om jag nu skulle se något negativt (villket känns väldigt orimmligt) så får jag väl sätta lock på.

Haha. En osmolator till katterna... Naa, känns som en lite väl dyr investering. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...