Gå till innehåll

Mandarinfisk och Kopparbandad Pincettfisk


Guest Simon_B._Goode

Rekommenderade inlägg

jag har inte behövt göra något speciellt med mina, de bara började äta artemia/mysis, och även Formula 1&2 pellets (åtminstone hanen).

vissa har tur :)

jag har försökt med alla knep och trix jag har hittat.. men min lilla lsd mandaring skiter totalt i maten jag försöker ge honom. släpper jag det framför honom så simmar han runt maten och börjar picka på stenen igen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Magnus kan det vara så att du har alltid haft gott om levande mat till de, och dem har inte behövt "anstränga" sig för att äta frystfoder?

I mitt fall kan det vara så att de började äta pga brist av annan mat? Har du provat med artemia i en nersänkt glasburk?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Magnus kan det vara så att du har alltid haft gott om levande mat till de, och dem har inte behövt "anstränga" sig för att äta frystfoder?

I mitt fall kan det vara så att de började äta pga brist av annan mat? Har du provat med artemia i en nersänkt glasburk?

ja jag har ju haft runt 70kg fin sten i burken som har kryllat av småliv..

nu har jag kanske 55-60kg sten sedan en ommöblering.. fortfarande massa liv..

kanske är så att mandarinen klarar sig så bra på det han hittar så han inte ser någon vits med att äta pellets/flingor/frysfoder.

glasburken har jag testat utan resultat.. mandarinen simmade förbi burken och började picka på stenen i vanlig ordning.. ;)

han är då fet o go fortfarande så det går då ingen nöd på honom..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...