LinuZ Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Hej!Har en hyfsat stor pistolräka (Alpheus Fasqueli tror jag) som jag g'rna vill göra mig av med. Men nu till kruxet: Hur F*N ska jag fånga den utan att riva hela revet? Har försökt olika saker, bl.a en fälla med en pet-flaske som jag skurit av toppen på och vänt inåt, som en mjärde. Har lyckats fånga det mesta i akvariet med den fällan, utom just räkan. Har även försökt suga upp den med slang, men inget går.Bra tips någon?//Linus Citera
milk Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 de är inte framme så mycket så fällor kanske inte är det bästa, dessvärre kan jag endast fånga min genom att lysta stenen den är under, dvs revet. Citera
mbuna Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 usch! ja har samma problem med en räka, möjligen mantis el pistolräka, det positiva är att krabborna är borta men nu är ju räkan kvar..Vad är typiskt negativt med dessa räkor för ja antar de inte förstör/äter av koraller mm.. Citera
milk Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 de brukar uppskattas, ias pistolräkan, väldigt trevligt om man har dem med en gobie tex. mantis är lite värre för den kan ge sig på fiskar eller andra räkor osv. Citera
LinuZ Postat 25 mars 2010 Författare Postat 25 mars 2010 Köpte räkan tillsammans med en gobie, men de ville inte bo ihop alls. Sen dog gobien och räkan bara gräver runt och underminerar stenarna. Misstänker även starkt att den är orsaken till att mina eremiter försvinner... Citera
mbuna Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 hur stor är den? ja ska snart introducera en muräna så kanske buybuy me min räka-dans Citera
LinuZ Postat 25 mars 2010 Författare Postat 25 mars 2010 Han är väl åtminstone 5-6 cm skulle jag gissa... Citera
Benny Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 jag köpte min fälla på triton krabbfälla tog min Mantis på 10 min Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.