kojje Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 HejEn fråga ang mina alger.Det började med mycket Bryopsis alger det börjar jag nu ha under kontroll tack vare mina Elysia crispata och en massa plockandemen nu har jag mycket av en röd alg (korthårig)jag tänker starta ett nytt projekt 375Lskulle ni använda den sten jag har eller försöka utrota algen eller vad skall jag göra det handlar om 18kg fin LSutrota algen med något dunder medel ? Citera
nickej54 Postat 8 april 2010 Postat 8 april 2010 Den liknar den som jag har i mitt kar, som har en oroväckande tendens till spridning.När jag har plockat den så lossnar små stycken som etablerar sig på andra ställen, ofta svåråtkommliga ställen och inne i koraller. Mycket svår utrotad.Verkar inte vara så beroende av ljus...och jag har bra vattenvärden.Störande!!Någon som har andra tipps?Skall se om jag kan fixa någon bild.Jag skulle utrota den grundligt! Citera
DaTrucka Postat 8 april 2010 Postat 8 april 2010 Sjöhare är väl en väg att testa, dom brukar ju ta det mesta med aptit. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.