seb1989 Postat 24 april 2010 Postat 24 april 2010 hej.. vad kan det vara för rör med 2 spröt som kommer ur det som växer från min Goniopora? är ca 1,5 cm långt och har växt fort.. Citera
Jurgonh Postat 24 april 2010 Postat 24 april 2010 Jag har sådana där lite över allt i mitt ena kar.. tror det är nån form av rörmask.. mina har bosatt sig främst i gruset där dom bygger sina rör och så sticker det ut två sådana spröt ur röret..Nån som har nån aning om exakt vad det är och om dom har nått latinskt namn man kan googla på eller så? =) Citera
seb1989 Postat 24 april 2010 Författare Postat 24 april 2010 ahh okej.. jaja.. det kan nog stämma att det är nått sånt... blev bara lite nyfiken när man såg att den blev större på så kort tid... kikade lite på reeflex men hittade inget som påminde om den rackaren... tack för svar! Citera
Snirrevirre Postat 25 april 2010 Postat 25 april 2010 Den skickar ut trådar o fiskar in mat med!! Jag har oxå fler, o mina sitter som sagt mitt på korallens skelett, mellan huvudena liksom!! Citera
Bob Falfa Postat 25 april 2010 Postat 25 april 2010 Jag har också sådana och lever i tron att de är borstmaskar, familjen spionidae.http://www.usp.br/cbm/index.php/component/rsgallery2/item/576/asInline.html Citera
seb1989 Postat 26 april 2010 Författare Postat 26 april 2010 jaså.. fasen vad fräckt! det verkar ju finnas en del olika konstiga djur som kan dyka upp i ett saltkar... riktigt imponerande....tack för svar!° Citera
SaltDummie Postat 5 maj 2010 Postat 5 maj 2010 Tror det är en Petaloconchus sort. Men är bara en gissning! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.