Gnarkill Postat 28 april 2010 Postat 28 april 2010 Hej hopp alla salt tok.Nu är jag igång och byter kar igen.Jag har varit och köpt mig ett 182 liters hörn akvarium med brytna hörn.tekniken kommer bestå av följande.Ecotech Vortech Mp10Lumenarc III reflektor med 250watt 14.000k Hamilton se lampa2*24watt t5 med aquamedic reefblue rör.Skummare vet jag ej om jag skall köra ännu, vill helst ha sump men jag funderar på om ja ska ha det också.Möbeln är under uppbyggnad av Trätekniskt centrum här i stan, den kommer vara byggd av 22mm mdf skivor.Det levande i karet kommer bli runt 20 kilo ls och sedan kommer jag att bara försöka köra sps koraller.
Ted-m Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Ja du behöver ju knappt nå överskåp eller dyligt med den reflektorn.
Ricke Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Läckert!! är det helt nytt? om jag skulle byta mitt hörkar så är det mot ett stort med brutna hörn
Gnarkill Postat 3 maj 2010 Författare Postat 3 maj 2010 jo karet är sprillans nytt, men det kommer nog ta ett bra tag innan det är igång, håller på med att ska flytta så.Annars så är jag jätte nöjd med karets utseende och så=) ska bli intressant att börja få igång det här sen senare under våren sommaren=)
Rekommenderade inlägg