turboadde Postat 9 maj 2010 Dela Postat 9 maj 2010 Detta är bara vad jag har läst kanske är bättre kanske sämre,lite dumt formulerat av mig då jag säger att D90 är sämre då jag endast har läst detta och inte har ägt en sådan,vilken kamera mer har du då haft i Nikons D serie då du säger att denna är bättre än D60D90 stödjer pluggar utan autofokus (betala nu eller betala senare), har fler inställningsknappar direkt på kameran för lättare åtkomst, större upplöst skärm, bättre iso och lite snabbare fps. Har för mig att d90 har trådlös blixtstyrnin.Kör själv med nikon d5000Men skulle lätt välja d90 nu när den gått ner lite i pris framför d60 och d5000 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 maj 2010 Författare Dela Postat 9 maj 2010 har fotat en hel del redan med nikon systemkamera så har väl hyffsad koll så tror inte det tar så lång tid innan man reder den rätt bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
svedalaciklid Postat 9 maj 2010 Författare Dela Postat 9 maj 2010 så då var fjärrkontroll och stativ köpt med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 9 maj 2010 Dela Postat 9 maj 2010 Hade D80 innan och upplevde en ganska stor förbättring i fokus på bilderna när jag bytte men det kan iof vara så att men D80n som jag hade inte var 100% i fokuseringen. Tror inte att det är så generellt, en annan sak som är mycket bättre på D90 mot 80 är den inbyggda skärmen sedan detta med autofokusmotorn vid en jämförelse med D60. Jag är iof inte något fotoproffs men jag gillar bra grejer och lägger hellre några kronor mera vid inköp än att ångra mig en stund senare, kanske en dum egenskap ibland och framförallt om man har saltvatten som hobby:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 9 maj 2010 Dela Postat 9 maj 2010 Personligen lutar jag väldigt mycket åt canon 550... såå sugen dum dumma prylbegärEn sån fick jag hem för en vecka sedan. Har inte hunnit testa så mycket ännu men det lilla jag fotat känns det bra. (Bytt upp mig från EOS 350D.) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.