TgL9705 Postat 14 maj 2010 Postat 14 maj 2010 Tänkte att vi kunde jämföra lite med vad vi stoppar i våra burkar,dvs magnesium,strontium,All in One mm.Det finns en uppsjö av tillsatser och alla kommer fram till vad som passar deras akvarium bäst pga antal koraller mm.Jag har jättefina vattenvärden utslagna koraller,fiskar som mår bra men problem med brunalgen Lobophora variegata,denna sprider sig mer och mer och jag har ingen aning vad jag ska göra förutom skaffa en Naso Litturatus som verkar omöjlig att få tag i nu.Jag kör osmosvatten,och tillsätter Salifert All in One,magnesium,iodine och allt trivs men denna alg trivs bättre.Kan det vara nån av tillsatserna som triggar den? Citera
Norgren Postat 14 maj 2010 Postat 14 maj 2010 Lobophora variegata verkar överleva det mesta... Det sitter så pass utbrett så du inte bara kan ta ut en sten och cycla den? Citera
TgL9705 Postat 14 maj 2010 Författare Postat 14 maj 2010 Det är inget alternativ eftersom korallerna har överhanden i akvariet och allt fungerar jättebra,ja förutom att den oönskade algen kommit.Har läst men hittar inget bra botemedel,tyvärr.Hoppades att någon här hade nån ide eller provat någonting,om nån kanske hade fått en blomning efter att ha ändrat nån tillsats eller så. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.