daniel_i_malmö Postat 16 maj 2010 Postat 16 maj 2010 I senaste numret av Practical Fishkeeping testar de ett gäng av marknadens saltblandningar.De blandar salt och mäter sedan nivåerna på en mängd mätbara ämnen (total nitrogen, ammonia, nitrite, nitrate, total inorganic phosphate, pH, calcium carbonate, calcium, alkalinity and magnesium). Mätningarna är gjorda av ett kommersiellt proffslabb.Deras testvinnare är H20 Ocean. Till näst bäst utser de Tunze Reef Excel. Deras värdering av de olika testresultaten kan säkert ifrågasättas men det är definitivt en läsvärd artikel för den som är ute efter det optimala saltet.Länk till deras puff för artikeln: http://www.practicalfishkeeping.co.uk/content.php?sid=2667För de som bor här i trakterna kan jag tipsa om att denna tidning finns på Malmö Stadsbibliotek.(Om detta redan tagits upp här på SG ber jag om ursäkt, jag har inte följt forumet så noga sista tiden. Jag sökte, men hittade inget skrivet om detta test här.) Citera
freguz Postat 17 maj 2010 Postat 17 maj 2010 Intressant.Man måste köpa tidningen i pappersform för att kunna läsa artikeln? eller blir den internetifierad efter några veckor?Vore kul o se hela listan med resultat osv... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.