Gå till innehåll

Sprutor till tester


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Jag har massor av tester från salifert till mitt kar.. det störande är att nästan alla markeringar har försvunnit.. bläcket som markeringarna är målade med har lixom nöts bort, fast jag har kvar iaf hälften av innehållet i alla tester.. men det är omöjligt att mäta nu...

Kan man köpa nya sprutor någånstans? det är alltså 1 ml sprutorna med 0.1 ml intervall med tillhörande spetsiga-munstycke som man använder till att mäta tex Ca, Kh och Mg med som jag pratar om..

Någon som vet vars man kan få tag på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Apoteket har bland annat... man kan få med om man ber om att få ett litet "kit" till flytande medicin som man ger till små barn. Kitet innehåller en "kork" (till t.ex. flytande Kåvepenin) med ett litet hål (som man byter mot vanliga korken) och en spruta (tror den är på 2,5 eller 5 ml). Annars kan du väl fråga efter enbart sprutan (typ säga att du tappat bort den eller nåt)... Frågar man efter kanyler så får man i alla fall en massa följdfrågor, så det ska du nog hoppa över... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom jag har sett på apoteken är större sprutor typ 5 ml och större med 1 ml intervaller.. det är alltså dom mindre, smala med sån där spets till som jag är ute efter.. men det kanske också finns om jag frågar...

Jag har föräldrar på förskolan som jobbar som läkare och liknade.. kan ju höra med dom annars =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med markeringarna som försvinner på bl.a Salifert beror antagligen på att färgen inte klarar de syror som ofta ingår i reagenserna, men dra på lite vanlig tejp utanpå skalan när sprutan är ny så slipper man problemet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...