Coralkiller Postat 21 maj 2010 Postat 21 maj 2010 världens rev o hav blir utfiskade av bottentrålare som oxå förstör reven, detta pågår just nu i indonesien o fiskbeståndet har sjunkit drastiskt. om du kan, stöd WWF du med . mvh Citera
Vandal Postat 21 maj 2010 Postat 21 maj 2010 Vad gör wwf för att stoppa det?Vad vi själva kan börja med här uppe i norden är att föregå med gott exempel själva... (vilket vi inte gör)vi kan undvika att köpa fisk och skaldjur fångade med bottentrålning... (vilket vi inte gör)vi kan hjälpa länderna där rovdriften bedrivs att stoppa rovfisket... (vilket vi knappt gör)Detta fiske utförs oftast av japanska och kinesiska flytande fiskfabriker som inte ser längre än näsan räcker... de lyssnar inte på wwf... Citera
Coralkiller Postat 1 juli 2010 Författare Postat 1 juli 2010 Så sant! Undrar vad dom tänker livnära sig på när haven dör! Skrämmande hur fort människan strävar mot sin undergång o inte stannar upp o synar sina misstag! Citera
Coralkiller Postat 1 juli 2010 Författare Postat 1 juli 2010 Men WWF kanske inte kan stoppa utfiskningen men dom försöker i allafall rädda bitar av reven Citera
-=Mr_B=- Postat 1 juli 2010 Postat 1 juli 2010 Vad vi själva kan börja med här uppe i norden är att föregå med gott exempel själva... (vilket vi inte gör)Jag föregår med gott exempel. Jag fiskar knappt alls, och när jag gör det så är catch n' release som gäller. Och självklart fiskar jag på ett sätt som inte skadar omgivningen.Köpta produkter från havet köper jag i största omfattning odlat, och inte vildfångat / fiskat.vi kan undvika att köpa fisk och skaldjur fångade med bottentrålning... (vilket vi inte gör)Jag köper inte fisk och skaldjur i matsyfte över huvudtaget.Detta fiske utförs oftast av japanska och kinesiska flytande fiskfabriker som inte ser längre än näsan räcker... de lyssnar inte på wwf... De lyssnar inte på mig i heller tyvärr.Med andra ord. Skänk pengarna till mig, jag är bättre än WWF.B! Citera
Ted-m Postat 1 juli 2010 Postat 1 juli 2010 Stöd greenpeace så dom har råd med fler betongblock som dom kan dumpa i haven runt världen ;P Citera
Coralkiller Postat 1 juli 2010 Författare Postat 1 juli 2010 Haha ja varför inte nej nu ska jag sätta mig o glida runt i min lilla miljö-bil o känna mig som en riktig natur vän! Citera
Ted-m Postat 1 juli 2010 Postat 1 juli 2010 Jo har en mercedes bensinare själv som jag tyckte drog lite så jag köpte en till en mb vito som drar lite mer.Se om man kan få lite tropisk värme i sundsvall om några år. Citera
Coralkiller Postat 1 juli 2010 Författare Postat 1 juli 2010 *asg* jo min miljöbil drar ca 2liter/milen o kräver blyersättning firebird -71 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.