Gå till innehåll

Stöd WWF


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

Vad gör wwf för att stoppa det?

Vad vi själva kan börja med här uppe i norden är att föregå med gott exempel själva... (vilket vi inte gör)

vi kan undvika att köpa fisk och skaldjur fångade med bottentrålning... (vilket vi inte gör)

vi kan hjälpa länderna där rovdriften bedrivs att stoppa rovfisket... (vilket vi knappt gör)

Detta fiske utförs oftast av japanska och kinesiska flytande fiskfabriker som inte ser längre än näsan räcker... de lyssnar inte på wwf...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Vad vi själva kan börja med här uppe i norden är att föregå med gott exempel själva... (vilket vi inte gör)
Jag föregår med gott exempel. Jag fiskar knappt alls, och när jag gör det så är catch n' release som gäller. Och självklart fiskar jag på ett sätt som inte skadar omgivningen.

Köpta produkter från havet köper jag i största omfattning odlat, och inte vildfångat / fiskat.

vi kan undvika att köpa fisk och skaldjur fångade med bottentrålning... (vilket vi inte gör)
Jag köper inte fisk och skaldjur i matsyfte över huvudtaget.
Detta fiske utförs oftast av japanska och kinesiska flytande fiskfabriker som inte ser längre än näsan räcker... de lyssnar inte på wwf...
De lyssnar inte på mig i heller tyvärr.

Med andra ord. Skänk pengarna till mig, jag är bättre än WWF.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...