ray87 Postat 5 juni 2010 Postat 5 juni 2010 Hei.Jeg tenkte og spørre dere litt her inne ettersom jeg har sett det er flere juwel akvarier her.Jeg har en Juwel Rio 300 som er nylig kjøpt.På hjemmesiden til juwel står dette:Rio 300Volume: approx. 350 Litres Measurements: 121 x 51 x 66 cmEr det 350L?Er det noen her inne som vet hvor mange liter juwel rio 300 har? Nå mener jeg den siste utgaven med orginalt 4xt5.Har veldig lyst til og finne ut hvor mange liter karet tar, det står ca 350 liter på hjemmesiden til juwel men jeg trodde det var 300L siden den heter rio 300.Er det noen her inne som har målt ut eller funnet ut eksakt hvor mange liter akvariet er på?Takker for svar Citera
Norgren Postat 5 juni 2010 Postat 5 juni 2010 (ändrat) edit:jag vete tusan men jag får det till 407 liter med de måtten enligt hemsidan... Sedan får man ju räkna bort rätt mycket med filtret och så så de kanske kommer ner i 350 då.http://www.juwel-aquarium.de/en/rio.htm?cat=7Det är inte 300 iaf Ändrat 5 juni 2010 av Norgren stavar som ett svenskaläraret Citera
mrmugg Postat 5 juni 2010 Postat 5 juni 2010 ja det nya juvel rio 300 är på 350l dom har lagt på på höjden om jag inte mins fel Citera
zeke66 Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Men är det inte så att dom räknar hela måttet på karet. Det har ju en rätt hög träram uppe med där det inte finns något vatten.. Citera
Luddox Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Jag har ett Rio 300. Nettovolymen är ca 300 liter, bl a beroende på att man inte fyller akvariet upp till toppen, och att det också består av en överliggande ram som bär ljusramp och täckskivor. Så att multiplicera yttermåtten på akvariet inkl ram indikerar inte rakt av den faktiska vattenvolymen. Strecker för maximal vattenvolym är t ex en bit ner på glaset.. (ett ovanligt ärligt sätt att märka ett akvarium f ö) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.