Gå till innehåll

Nordin's RSM 130


Nordin

Rekommenderade inlägg

Fått lite bilder på karet nu, men blir inte nöjd med scapingen, vettefan hur jag ska göra för att jag ska bli nöjd!.

Vill antingen ha som 2st sten rösen med lite simyta emellan, men karet känns att vara för litet för de. eller så vill jag ha ett stenröse i ett av hörnen, men mina stenar är verkligen inte formade för att kunna bygga nått med och dom flesta är små och ganska platta och de sitter koraller på dom å ja vågar inte börja ta lös dom å flytta på dom.

Sen så har jag massa skit på botten så jag förmodar att jag har för lite flås i "fläkten" i karet, hur mycket är lagomt? vet inte vad det är på denna men har kollat runt lite å av bilderna att dömma ligger den på 900l/h tycker de känns lite litet.

Här får ni iallafall bilder, kom gärna med förslag på hur ni skulle scapat.

post-5227-14468919953277_thumb.jpg

post-5227-144689199535_thumb.jpg

post-5227-14468919953761_thumb.jpg

post-5227-14468919953975_thumb.jpg

post-5227-14468919954306_thumb.jpg

post-5227-14468919954588_thumb.jpg

post-5227-14468919954804_thumb.jpg

post-5227-14468919955061_thumb.jpg

post-5227-14468919955348_thumb.jpg

post-5227-14468919955594_thumb.jpg

post-5227-14468919955887_thumb.jpg

post-5227-14468919956144_thumb.jpg

post-5227-14468919956365_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Igårkväll så såg jag att jag har fått en jäkla massa yngel från mina clowner, kommer inte göra något försök på att få dom att överleva, då jag inte har någonstans att ha dem eller så. Rätt så säker på att det är clownyngel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Körde lite tester nu såhär innan lunch och allt såg bra ut förutom att mitt KH låg lite lågt, låg på runt 5-6 så jag ska väll börja justera till det, men ska åka å köpa ett CA test innan så jag vet vad det ligger på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vill vi alla se en bild på firren med ;)
'

Det kommer när den vill visa sig, den gömmer sig bakom lite koraller å sten å allt möjligt för tillfället, riktigt grann är den hoppas bara den kan hålla sig i skinnet, dom ska tydligen kunna vara lite elaka av sig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fiskarna brukar vara lite blyga ett par dar efter man släppt i dem innan de hittat sin plats i karet ;)

'

Det kommer när den vill visa sig, den gömmer sig bakom lite koraller å sten å allt möjligt för tillfället, riktigt grann är den hoppas bara den kan hålla sig i skinnet, dom ska tydligen kunna vara lite elaka av sig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Asså ditt kar ser så litet ut som ett clownhotell ;P

vet ej varför

Beror kanske på att jag tar bilderna med en mobilkamera, vet inte varför dom ser så småa ut:). Du får komma hit å kika vettja:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja man tackar själv för knapparna och svampen samt 3 nya macroalger ;P

Nu när jag kom hem stod tempen i hörnkaret på 32 Grader och RSMet på 31 grader omg upp med fönster fram med bords fläktar och in med pet flaskor i frysen.Fyllde på det dunstade vattnet med iskallt kranvatten vilket jag lät rinna genom hävert ner i karen nere på 30 grader nu i båda.Belysningen slogs av med och stängde av uv-c till hörnkaret då det ligger på 39W + matar pumpen.

Knapparna slog ut på en gång och macrosarna åkte i RSMet.

Tack för kaffet.Vi drar till Stor lekis senare i månaden (Stockholm)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja man tackar själv för knapparna och svampen samt 3 nya macroalger ;P

Nu när jag kom hem stod tempen i hörnkaret på 32 Grader och RSMet på 31 grader omg upp med fönster fram med bords fläktar och in med pet flaskor i frysen.Fyllde på det dunstade vattnet med iskallt kranvatten vilket jag lät rinna genom hävert ner i karen nere på 30 grader nu i båda.Belysningen slogs av med och stängde av uv-c till hörnkaret då det ligger på 39W + matar pumpen.

Knapparna slog ut på en gång och macrosarna åkte i RSMet.

Tack för kaffet.Vi drar till Stor lekis senare i månaden (Stockholm)

Jämarns, halv varmt de, hoppas allt klarar sig bara, jo de funkar riktigt bra med PET flaskor för mig iallafall:), båda jag fick av dig ser ut att trivas, mjukisen har nu slagit ut helt.

Ajjemän Fjollträsk (Stockholm ;) ) blir fint de, har du AC i tysken din?. Hittade lite fler macrosar nu när ja va där å rota, kan ta de nån annan gång:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:P

Jo då AC i både vito´n och c200´n så vi får se om vi tar den snabba eller den med bäst komfort.Vito med 6 kaptensstolar samt luftfjädring ;P

Du får inte handla för mycket då jag bara får lasta lite över 400kg.

Skall dekala upp den sen med något kul.Tex håll avstånd jag är blind.Eller this is my ride my other ride is your mom.Skulle nog väcka lite kännslor hos folk ;P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...