Jurgonh Postat 13 juni 2010 Dela Postat 13 juni 2010 Min Loriculus har lyckas hoppa över överrinningskammen och bor nu i min överriningsbox...Ruggigt svårt att komma åt boxen då den är i bakre högra hörnet och står i ett hörn av lägenheten och MH och skit hänger över karet.I boxen är det ju dessutom en Dorso som är duktigt i vägen..Nån som har nån briljant lösning på hur jag kan få upp fisken på nått enkelt sätt utan att behvöa riva allting över karet och plocka ner durso och så.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Perk Postat 13 juni 2010 Dela Postat 13 juni 2010 - Hävert med grov slang (jag har praktisk erfarenhet av att köra 2 Malawiciklider genom 10 meter slang gick utmärkt även om det var av misstag...). I så fall skulle du kunna slanga ner den i sumpen och fånga den där. Jobbigt om fisken är stor förståss.- hålla för utflödet så att vatten nivån i akvariet höjs (utan att det rinner över ;-) ) och hoppas på att den då simmar tillbaka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 13 juni 2010 Dela Postat 13 juni 2010 Testa om du kan lura den med mat eller så för att sen fånga med håv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.