Gå till innehåll

Sohal


adddo

Rekommenderade inlägg

Jag har lyckats komma över en sohal för en spottstyver.

Den är ca 6-7 cm lång och jättefin, äter bra och simmar fint.

Blev lite bråk med odonus niger när han kom i karet, men efter att Odonusen spöat upp sohalen och visat att han bestämmer i karet verkar det som det iaf är en vapenvila i karet nu.

Muränan bryr sig som vanligt inte om nåt.

Vet att mitt kar kanske är i minsta laget för en sohal (450l) även om rekommendationen på denna sida faktiskt är 350l.. Men jag hoppas att det ska gå bra ändå och förhoppningsvis har jag ett större kar innan sohalen blir alltför stor.

Jätteglad är jag iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min skitkamera + mina crappy skills på att fota + en sohal som simmar i 110 knyck = grå massa.. smiley17.gif

Nån dag ska jag låna en kamera o en fotograf som kan ta lite bilder.

Jag kan försöka med min kamera ikväll elr nåt, men tvivlar på att de blir nåt av det smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då får du börja och planera ett större akvarie redan nu, för de äter allt som man stoppar i och växer jättefort. Min Sohal var ungefär i den storleken när jag köpte den tidigt i våras och nu är den nästan 20 cm. Det är en rolig fisk, men det tar ett tag innan den kommer ner i varv, men då börjar det bli dags att hitta ett nytt hem till den.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...