Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Det är så att jag ska börja med balling hade jag tänkt, fick med några olika burkar när jag köpte mitt RSM så jag har ingen direkt koll på hur jag ska blanda de olika ämnena.

Har sökt här på guiden men det är många som blandar olika å jag känner att jag inte vågar chansa riktigt än.

Det jag har är från Fauna Marin.

Magnesiumchloride Hexhahydrate.

Calciumchloride Dihydrate.

Sodium Bicarbonate.

Jag hade tänkt att blanda upp i 2,5 liters dunkar och manuellt hälla i karet, är det någon som kunde hjälpa mig med att förklara eller länka hur jag ska gå tillväga?

Sen så har jag två flaskor med Iodine och Magnesium båda är flytande och från Red Sea om jag förstått allt rätt så har dessa två inget att göra med balling.

Postat
jag hade också svårt att hitta den först. den låg under länken manual och inte baling light manual länken :)

Okej :). Då är det bara att halvera det där då jag tänker köra med 2,5 liters istället för 5 liters dunkar, eller fungerar inte det ?

Postat

Det går jätte bra det. kör själv i halvliters flaskor på magnesium och kalsium.

Okej :). Då är det bara att halvera det där då jag tänker köra med 2,5 liters istället för 5 liters dunkar, eller fungerar inte det ?
Postat
Det går jätte bra det. kör själv i halvliters flaskor på magnesium och kalsium.

Aha men dåså de lät ju nästan ännu bättre, eller ja de beror väll på hur mycket jag kommer behöva i veckan, men som karet är nu så kan det inte förbrukas så mycket

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...