Botan Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 Hej AllaJag har ett udda problem. Min kulfisk, en Canthigaster janthinoptera blir absolut helgalen varje gång lampan släcks till akvariet, till natten. Han stuttsar ur akvariet helt enkelt. Har börjat med lock, så han inte kan smita nu, men han är helt freak out. Kör som en bulldozer genom stenarna och jag ni borde se det själva. Är min firre mörkrädd??? Har ni tips vad jag kan göra annat än ha en liten lampa tänd. Har ni hört om liknande problem? Till saken hör att på dagen är han som vilken annan fisk som helst. Jag har haft honom i ett år nu...//Sofia Citera
knabbuziak Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 (ändrat) Jag har läst att en moonlight ger fiskarna möjlighet att hitta till sin nattliga viloplats (plus att det är väldigt snyggt/effekfullt/inbjuder till mer beundrade)... Men mitt svar kanske faller in under "liten lampa"? Ändrat 24 augusti 2010 av knabbuziak Anders hann före... Citera
-=Mr_B=- Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 Prova med att dimma ut en lampa sakta, eller köra med just månljus... Har stackarn väl somnat är det nog inget problem sen.B! Citera
Adez.nilsson Postat 22 december 2010 Postat 22 december 2010 Exakt så där var det för mig och min mandarin. De slutade med att den låg som en torkad klump på golvet en dag när jag glömde locket på. Tråkigt men han fick panik varje gång. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.