Gå till innehåll

Stjärnpolyper gömmer sig i ena karet


DevilDamsel

Rekommenderade inlägg

Fick nya stjärnpolyper för ca en vecka sen. De slog ut redan efter nån timme, till min glädje då de kan vara griniga... Var sen utslagna några dagar, verkade må prima. Så de verkar accepterat ljus, flöde, värden osv. Men nu har de plötsligt dragit in sig helt och hållet! Varit indragna i ett par dagar. Testade igår att flytta en bit till ett annat kar med samma värden, och där slog de ut igen efter ett dygn! Kan det vara nån fisk som stör dem i det andra karet? Eller nån annan teori?

Har dessa invånare:

Blue Devil Damsels

Black Damsels (Bowtie Damsel)

Palettkirurg

Clowner

Banggaier

Pajama Cardinal

Salarias

Putsarfisk

Eremiter (röd ben & blå ben)

Äpple

Sjöborre

Ormsjöstjärna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hej Emily!

Är det en Pachyclavularia dvs. en grön stjärnpolyp du har?

Enligt egna slutsatser är vissa koraller riktigt envisa när det kommer till strömt vatten.

Kan det vara så att du har placerat den för strömt?

Jag hade ett problem med en skiva som inte ville slå ut pga. mitt flöde i burken men när jag slog av en pump så slog den ut under natten.

Har du timer på ditt ljus? Mitt råd är att sätta så du har en starkare pump + ljuset på timern så dina invånare tar åt sig att det är dags att sova, vilket kommer resultera i att dina koraller kommer växa fortare. Det har dom gjort sen jag började med den idén!

/joakim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...