Gå till innehåll

Stressad Gul Kirurg [Zebrasoma Flavescens]


Nordin

Rekommenderade inlägg

Hämtade en gul kirurg för ett par dagar(ca 2) sedan som varit stressad sedan dess, den simmar fram och tillbaks mot kort sidan på karet, fram och tillbaka och den vita linjen på sidan syns ganska tydligt (dock mycket mindre än när jag just koppat in den).

Jag har sett den äta ett flertal gånger från algklämman och den är rund och tjock om magen. Det finns gott om ställen för den att gömma sig och den har redan hittat sin "Sovgrotta".

Har även dragit ned på belysningen markant i hopp om att minska stressen.

Är det någon som har något bra knep för att minska stressen, dom andra två fiskarna som jag koppade in samtidigt är inte det minsta stressade och var inte det alls som jag kunde se heller.

Är det någon utav er som har något bra knep för att minska stressen ?.

// Nordin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett UVC liggandes men jag använder det inte för tillfället, ingen av fiskarna har prick men det kan kanske va bra att använda i förebyggande syfte?.

Hur kan UVC't ha en lugnande effekt som, låter för mig jätte konstigt :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är sant, ska ta å rota fram prylarna å lägga ättika en stund så kanske man kan köra igång det, bleh det är nu man vill ha en sump, ångrar mig som attan att jag inte skaffade det när karet liks stog tomt! blir så fult me massa prylar i karet!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...