Botan Postat 30 augusti 2010 Dela Postat 30 augusti 2010 (ändrat) Hej Köpte min h.passer i fredags. Se bilden hur han ser ut idag. Vad kan han ha drabbats av? Provat medel mot vita prick utan att det blivit bättre, snarare sämre. Kan det va baktriellt? Vad ska jag prova för medel??? Han såg ut så här när han kom fast inte fullt så mycket prickar. Han går i litet karantänsakvarium idag. Är ca. 6-7 cm.Snälla hjälp!Botan-poop- Ändrat 30 augusti 2010 av Botan Ville förklara mig tydligare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 30 augusti 2010 Dela Postat 30 augusti 2010 tycker det ser ut som en sorts svampsjukdom. men jag är kanske helt ute o cyklar..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Botan Postat 31 augusti 2010 Författare Dela Postat 31 augusti 2010 Vad gör man åt det??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 31 augusti 2010 Dela Postat 31 augusti 2010 Kejsare och fjärilar får ofta svamp om inte vattenkvaliteén är tillräckligt bra - dvs förekomst av ammonia, nitrit och för höga nitratvärden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Botan Postat 31 augusti 2010 Författare Dela Postat 31 augusti 2010 Okej...han hade det redan när han kom. Vad ska jag gö åt det? Medicinering? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.