akutmottagning Postat 27 maj 2011 Författare Dela Postat 27 maj 2011 kan man slänga i saltet 1-2 veckor innan man handlar stenen? eller det är inget att rekomendera. tror jag handlar första omgången sten på måndag så kan man dra i saltet idag då? måste man handla turbosnäckor samtidigt som man handlar stenen för att slipa så mycket som möjligt av agerna? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 maj 2011 Dela Postat 27 maj 2011 kan man slänga i saltet 1-2 veckor innan man handlar stenen? eller det är inget att rekomendera. tror jag handlar första omgången sten på måndag så kan man dra i saltet idag då? måste man handla turbosnäckor samtidigt som man handlar stenen för att slipa så mycket som möjligt av agerna?Försök handla rätt mängd sten på en o samma gång.. Bästa tipset, karet behöver gå några veckor innan du kör i normalt levande efter det. Det räcker nu i första skedet att bara köpa sten, saltet ska i minst en dag innan stenen.Där har du en bra riktlinje.Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 27 maj 2011 Författare Dela Postat 27 maj 2011 Försök handla rätt mängd sten på en o samma gång.. Bästa tipset, karet behöver gå några veckor innan du kör i normalt levande efter det. Det räcker nu i första skedet att bara köpa sten, saltet ska i minst en dag innan stenen.Där har du en bra riktlinje.Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalkokok kanon så då är det inga problem att slänga i saltet 1 vecka innan man handlar stenen. och sen behöver jag inte införskaffa turbosnäckor innan jag börgar med ljuset? blir nog 40kg på måndag. plus sand Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 maj 2011 Dela Postat 27 maj 2011 okok kanon så då är det inga problem att slänga i saltet 1 vecka innan man handlar stenen. och sen behöver jag inte införskaffa turbosnäckor innan jag börgar med ljuset? blir nog 40kg på måndag. plus sandFunkar fint , skulle nu vattnet bli en aningen disigt så är det inget att oroa sig över.. Bara i med stenen när du köper den, förutsätter nu att du har fått till vettig salthalt.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 27 maj 2011 Författare Dela Postat 27 maj 2011 Funkar fint , skulle nu vattnet bli en aningen disigt så är det inget att oroa sig över.. Bara i med stenen när du köper den, förutsätter nu att du har fått till vettig salthalt.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalkhåller på förfullt ligger på 1.021 just nu ska låte det gå nån timma nu så det får circulera. sen ska jag upp till 1.023 e det tänkt. lägger sig lite på botten precis som det är lite grus eller liknande det vill inte lösa sig tar kasnke lite tid även om jag blåser runt det så lägger det sig igen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 maj 2011 Dela Postat 27 maj 2011 håller på förfullt ligger på 1.021 just nu ska låte det gå nån timma nu så det får circulera. sen ska jag upp till 1.023 e det tänkt. lägger sig lite på botten precis som det är lite grus eller liknande det vill inte lösa sig tar kasnke lite tid även om jag blåser runt det så lägger det sig igen.Lite skräp i saltet som inte löser sig, får du möjlighet att suga ut det så gör hellre det. Finns salt som är kända för att det blir lite skit på botten.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 27 maj 2011 Författare Dela Postat 27 maj 2011 Lite skräp i saltet som inte löser sig, får du möjlighet att suga ut det så gör hellre det. Finns salt som är kända för att det blir lite skit på botten.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalkhur länge brukar vattnet vara grummligt om man vågar fråga Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 maj 2011 Dela Postat 27 maj 2011 hur länge brukar vattnet vara grummligt om man vågar fråga När du väl fått i stenen så en dag eller två..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 27 maj 2011 Författare Dela Postat 27 maj 2011 När du väl fått i stenen så en dag eller två..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalkaa så vattnet är grummligt ändan till stenen är i Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 maj 2011 Dela Postat 27 maj 2011 aa så vattnet är grummligt ändan till stenen är i Behöver inte vara så, men inget ovanligt.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 27 maj 2011 Dela Postat 27 maj 2011 Jag kör det saltet du köpt! det löste upp sig skit snabbt och blev otroligt klart o fint! jag la i sten en vecka efter cirka. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 27 maj 2011 Författare Dela Postat 27 maj 2011 Jag kör det saltet du köpt! det löste upp sig skit snabbt och blev otroligt klart o fint! jag la i sten en vecka efter cirka.mitt löste sig med sanbbt men har fått en del som inte vill lösa sig på botten inte mycket men så man irreterar sig Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 27 maj 2011 Dela Postat 27 maj 2011 mitt löste sig med sanbbt men har fått en del som inte vill lösa sig på botten inte mycket men så man irreterar sig bara o rikta alla cirk pumpar ner mot botten så löser det sig:) Jag använde en pinne och hjälpte det på botten:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 27 maj 2011 Författare Dela Postat 27 maj 2011 bara o rikta alla cirk pumpar ner mot botten så löser det sig:) Jag använde en pinne och hjälpte det på botten:)har med kört runt med pinne det mesta är borta låter det stå över natten så blir det nog fenomenalt tycker det verkar vara ett kanon salt blir nog det i fortsättningen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 30 maj 2011 Författare Dela Postat 30 maj 2011 hur mycket ska jag lägga i strumpan hela burken på 1000ml räckte till 5000l vatten så fick fram att75ml skulle jag ha till 375l. kan detta stämma Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 maj 2011 Dela Postat 30 maj 2011 hur mycket ska jag lägga i strumpan hela burken på 1000ml räckte till 5000l vatten så fick fram att75ml skulle jag ha till 375l. kan detta stämmaDin mattematik stämmer helt korrekt.Byt mediat en gång i månaden.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 30 maj 2011 Författare Dela Postat 30 maj 2011 kollade mitt kh för skojskull ligger på 11.2 tycker det är lite högt eller det är okej? hoppas mitt mjölkiga vatten blir klart snart nu när stenen är i och allt kommer bilder på det i morgon när det lagt sig lite. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 30 maj 2011 Dela Postat 30 maj 2011 Trevligt att du nästan tittade in i lördags Får hoppas på bättre flyt en annan gång =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 30 maj 2011 Författare Dela Postat 30 maj 2011 Trevligt att du nästan tittade in i lördags Får hoppas på bättre flyt en annan gång =)haha ja bättre lycka nästa gång ibland går det mindre bra Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 30 maj 2011 Dela Postat 30 maj 2011 Inte mer med det. Är iaf välkommen under andra omständigheter när du har vägarna förbi Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 30 maj 2011 Författare Dela Postat 30 maj 2011 Inte mer med det. Är iaf välkommen under andra omständigheter när du har vägarna förbi kanon ja det behöver ju inte alltid vara under suddiga omständigheter . kasnke ska ner under siestan får se handlade 40kg sten och massa annat idag så sved lite i plånboken. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 30 maj 2011 Dela Postat 30 maj 2011 kanon ja det behöver ju inte alltid vara under suddiga omständigheter . kasnke ska ner under siestan får se handlade 40kg sten och massa annat idag så sved lite i plånboken.Haha precis Under siestan kommer här vara fullt ös och ska du med Johan lär ni garanterat landa här någon dag. Det gör ju det allt som oftast när man närmar sig en butik, man vill ha allt och helst direkt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 30 maj 2011 Författare Dela Postat 30 maj 2011 Haha precis Under siestan kommer här vara fullt ös och ska du med Johan lär ni garanterat landa här någon dag. Det gör ju det allt som oftast när man närmar sig en butik, man vill ha allt och helst direkt ja man e som en liten pojke i en godisaffär:p Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 30 maj 2011 Dela Postat 30 maj 2011 kollade mitt kh för skojskull ligger på 11.2 tycker det är lite högt eller det är okej? hoppas mitt mjölkiga vatten blir klart snart nu när stenen är i och allt kommer bilder på det i morgon när det lagt sig lite.I runda slängar så är 8 rätt optimalt. De kommer sjunka med tiden. Har haft ungefär så högt själv och de var inget som for illa av de. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 31 maj 2011 Författare Dela Postat 31 maj 2011 hyffsat nöjd så får det bli ser lite öe ut nu blir nog bra när det växer till sig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg