knabbuziak Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 Var iväg fredag-lördag och kom hem å såg min sinularia med något brunt på topparna. Har börjat se tendenser till vad jag tror är cyano i andra delar av karet. Jag försökte vifta bort det försiktigt, men först vid lätt beröring släpte det mesta. Den har inte haft ute polyperna på omkring 4 dagar, men jag trodde det hade med att göra att den kanske ville göra sig av med sediment.Jag lyckades tyvärr inte vrida bilden rätt i telefonen... Citera
Ted-m Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 Enda tipset jag kan ge är att rikta en av pumparna mot korallen och hoppas det släpper.Den kan ju vara att den ömsar men samtidigt ser det ut som om det skulle vara kisel alger.MVH.Ted Citera
DaTrucka Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 Sådär brukar min sacrophyton se ut när det dag för ömsning.Jag brukar vifta av "slemmet" med handen eller med en pump, man kan få göra det ett par gånger. Den kan se ut sån i en vecka. Citera
knabbuziak Postat 5 september 2010 Författare Postat 5 september 2010 Ömsning låter ju lugnande... Kiselalger - inte riktigt lugnande... Får avvakta å se antar jag. Citera
knabbuziak Postat 22 september 2010 Författare Postat 22 september 2010 Tänkte jag skulle följa upp tråden bara:Det som visades på bifogad bild visade sig vara sediment som sedan ömsades bort. Korallen mår nu alldeles utmärkt! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.