Gå till innehåll

Service på en Deltec HLP pump?


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Min returpump, en Deltec 8070, tenderar att stanna med ojämna mellanrum. Det är enkelt att få igång den. Bara att lossa, ta av huset och med handkraft vrida runt den. Sedan fungerar den igen.

Tydligen fastnar den för mig ibland och det känns som att detta är något jag borde kunna åtgärda själv. Hur servar jag enklast denna pump? Jag får känslan av att den kyls för dåligt och att det är överhettning som får den att kärva. Det finns ju en skruv på baksidan som man skall väl skall få ut vatten med. Har aldrig fått ut något vatten den vägen så undrar om jag har luft där det borde vara vatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade problem med att jag fick in småsnäckor som fastna i impellern .. lätt fixat satte ett raster på inloppet till pumpen bara att rengöra då o då så funkar det prima, vet också att pumpen har lätt för o stanna om den får in luft nånstans kollat dina kranar så de inte läcker in luft eller om det är massa microbubblor som följer med vattnet in?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...