akvarium123 Postat 12 september 2010 Postat 12 september 2010 (ändrat) Första karet igång. JBJ NanoCube på 106l. Innehåller än så länge:-MH 150w (Orginal)-Intern sump med skummare-14kg levande stenKaret har gått en vecka. Ca hälften av stenen är cyklad. Lite maskar och sniglar har visat sig än så länge. Såg något skumt som visade sig igår, påminde lite svagt om en glasros med munnar som drog sig undan när man lyste på den (såg den i dålig vinkel). Kanske 10mm i dia. Inte kan väl något anemon-liknande klara sig med levande sten? Skall försöka dokumentera det lilla kräket (bild 3 & 4) vid nästa träff. Lite halvtaskiga bilder, återkommer med riktiga bara det finns nått att fota.. Ändrat 12 september 2010 av akvarium123 Fick bild på snubben...
Ragman Postat 12 september 2010 Postat 12 september 2010 det ser ju mer ut som en knapp tycker jag. men bilden e inte den bästa iofs
akvarium123 Postat 12 september 2010 Författare Postat 12 september 2010 Hur fort kan en sån röra sig?
Ragman Postat 12 september 2010 Postat 12 september 2010 jadu lite olika. en glasros drar in sig på 1 sek iaf
akvarium123 Postat 12 september 2010 Författare Postat 12 september 2010 Illa.. Mycket troligt Majano... Men jag skall vänta till helt positiv id innan jag beslutar om dess öde...
Lasse Postat 12 september 2010 Postat 12 september 2010 Det är inte så illa, de gör nytta i uppstarten - håll utkik bara så de inte tar över helt. Jag har haft Majano i alla mina uppstarter och låtit dem vara. De försvinner oftast själva - är min erfarenhet i alla fall. De är inte så fula heller.MVH Lasse
akvarium123 Postat 12 september 2010 Författare Postat 12 september 2010 Låter bra, för dom är ju rätt så fina faktiskt. Skoj med nått levande iaf...
djzimon Postat 12 september 2010 Postat 12 september 2010 Första karet igång. JBJ NanoCube på 106l. Innehåller än så länge:-MH 150w (Orginal)-Intern sump med skummare-14kg levande stenKaret har gått en vecka. Ca hälften av stenen är cyklad. Lite maskar och sniglar har visat sig än så länge. Såg något skumt som visade sig igår, påminde lite svagt om en glasros med munnar som drog sig undan när man lyste på den (såg den i dålig vinkel). Kanske 10mm i dia. Inte kan väl något anemon-liknande klara sig med levande sten? Skall försöka dokumentera det lilla kräket (bild 3 & 4) vid nästa träff. Lite halvtaskiga bilder, återkommer med riktiga bara det finns nått att fota..Kul att ni e igång o rastar min förra burk Snyggt upplagt av sten med måste kom o kika nåndag .
akvarium123 Postat 13 september 2010 Författare Postat 13 september 2010 Kul att ni e igång o rastar min förra burk Snyggt upplagt av sten med måste kom o kika nåndag .E bara att komma, går på antibiotika iv så ja e nog hemma i veckan..
akvarium123 Postat 16 september 2010 Författare Postat 16 september 2010 Uppdatering..Levande sand och lampbyte. Ingen algtillväxt att prata om. Nitriten uppe på 0.05ppm.. Läst nått ställe om att ta bort värmaren när karet är inkört (om inte minnet spökar så var det i Knop, D. Saltvat...). Meeeen hur går det då på nätterna, i synnerhet om tempen i lägenheten svajar? Kan ju vara ner mot 18-19 grader om man glömmer dörrn...//Nordberg
djzimon Postat 17 september 2010 Postat 17 september 2010 tjo, ser bra ut me sanden, tycker jag ser skymten av sand vändaren faktist antennen snart börjar d nog hända nog ska du se
akvarium123 Postat 28 oktober 2010 Författare Postat 28 oktober 2010 Knallar på, lite nojs med alger i sanden (Gröna och bruna, gissar kisel). Skall införskaffa nån som härjar runt lite där nere.. heh..
akvarium123 Postat 29 oktober 2010 Författare Postat 29 oktober 2010 Kommer med lite bättre bilder bara algerna börjar minska..
djzimon Postat 29 oktober 2010 Postat 29 oktober 2010 Kommer med lite bättre bilder bara algerna börjar minska..Fina bilder!Måste bara fråga inte har du snott våran goby ? Kul att se xenian växa som ni fick av oss Hoppas alger ger sej av snart !
akvarium123 Postat 9 januari 2011 Författare Postat 9 januari 2011 Startade med vodka för en timme sedan, 0,5ml.Har börjat buffra kh med bikarbonat+ca och lite mg.Blivit några fler innevånare:Tiger Tail sjögurkaEldräkaLinear blennyOrmsjöstjärnaLite sps-fraggarDock är ingen av dom ovan nämnda jätte imponerade av kameran...//Nordberg
Rekommenderade inlägg