Gå till innehåll

Igelkott hjälp skygg??


Mickss

Rekommenderade inlägg

Hej !

Jag har en igelkott som är ganska liten har nyligen köpt den.

Mitt problem är att han inte är så sim glad han äter en del men han ligger mest i ett hörn. På kvällarna simmar han lite mer men annars ligger han mest still. Vad kan detta bero på är han rädd? eller vad har hänt ???

samt vad kan ja göra ?:smiley13:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu studerat min igelkott i nån timme verkar som att dem flesta fiskarna i akvariet mobbar honom. Är hela tiden på han och biter mm. Kan man motverka detta kan det va för att han är ganska liten? Om man köpte en större igelkott skulle detta problem sluta baraför att han skulle va lika stor som dem övriga i akvariet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det skulle spelat någon roll om du valt ett lite större ex eller en annan fisk.Oftast så mobbar fiskarna i karet nykomlingar innan dom ger han en bit av akvariet.

I stort sätt alla fiskar jag har intrudiserat i mina kar har blivit lite mobbad och det har gort den nya fisken skygg.Men efter en vecka eller så brukar det ordnat sig.

Ge den lite tid så skall det nog gå bra.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hej

Har nu haft igelkotten i ca en vecka och den är fortfarande ganska skygg på dagarna ligger den mest i grottan och väntar tills kvällen innan den kommer ut och simmar.

Vet att min doris fisk är på den och biter den hela tiden vad ska ja göra ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en igelkott från bromma? såg att de hade extremt små inne, kanske på 2,5-3cm i storlek. Faller nog naturligt att de är skygga som små då de fortfarande är mindre än de flesta fiskarna, håll lite koll på honom bara så inte de andra fiskarna är på honom för mycket så sk du ngo de att det går bra tids nog.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag hade igelkott, så var han framme jämt, även när man håll på och fringra bland korallerna var den där och kollade på, sprutade vatten från ytan om han inte fick maten som man höll över ytan och var väldigt social. han var kanske runt 10 cm.

nästan alla igelkottar och puffers för den delen blir väldigt sociala så med tiden när den känner sig mer trygg så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...