Gå till innehåll

Var köpa dessa metallprofiler?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Såg dom igår på XL-Bygg, gick på va tusan va de.... 129;- paret. anledningen till att jag kommer ihåg det var för jag stog å fingra länge på dom innan ja kom på va de var för något :). Vet inte om de är nått som finns vanligen, första gången ja såg dom där uppe :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Daniel, ska snurra förbi Hornbach efter jobbet imorrn om tjejen tillåter, ska höra med dem ifall de har sådana. Här tänkt o ha dem till o hänga på sidorna på skåpet förutom de magneter jag köpt. Efter att jag såg dessa i tråden jag länkade till dig förut så var det just det jag behöver för att färdigställa mitt skåp. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen är att jag har tillgång till plåtvekstad på jobbet, men jag gissar på att dessa är i 1,25 eller 2mm gods, det är inget man bockar för hand när det är småbitar, större går bättre, men jag stör helst inte killarna på tillverkningen för att gå emellan med hemarbete. Annat var det förr när man kunde ta en stor plåt o göra vad man ville i stort sett...

Ha! Jag kom just på hur jag ska göra! Klipper till 2 platta bitar i 2mm plåt (10 och 15mm breda), sen punktar jag den ena på den andra, så får jag profilen jag behöver. :)

Tack ändå!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha du har en sån tur du, var bättre när man gick i skolan å hade tillgång till ett flertal svarvar å fräsar (manuella) och även 4 cnc maskiner, och svetsar för alla metoder då kunde man göra allt man ville på skolan. Zinka bitarna ordentligt innan du målar, då håller dem rosten borta längre :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...