SupraEnd Postat 2 oktober 2010 Dela Postat 2 oktober 2010 Från en novis, vad för alg och hur kan man bekämpa detta?Växer väldigt fort i sanden. På stenen är den inte lika snabbväxande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 2 oktober 2010 Dela Postat 2 oktober 2010 Min bästa gissning är att det är cyano som kommer. Förutsatt att du har alla dina vattenvärden i bra ordning och byter vatten regelbundet så föreslår jag att du suger ut så mycket du kan av det i samband med vattenbyten. Du kan också störa tillväxten genom att peta runt med en pinne varje dag.Använd den sök-funktion som finns i menyn och sök på cyano, då kommer du att finna många andra tips och idéer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SupraEnd Postat 2 oktober 2010 Författare Dela Postat 2 oktober 2010 Min bästa gissning är att det är cyano som kommer. Förutsatt att du har alla dina vattenvärden i bra ordning och byter vatten regelbundet så föreslår jag att du suger ut så mycket du kan av det i samband med vattenbyten. Du kan också störa tillväxten genom att peta runt med en pinne varje dag.Använd den sök-funktion som finns i menyn och sök på cyano, då kommer du att finna många andra tips och idéer.Tackar, då har jag lärt mig det, namnet cyano alltså.Skall följa dina råd, tack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.