Datate Postat 3 oktober 2010 Postat 3 oktober 2010 Som topicen säger...vilken nätadapter skall jag använda?Läget är som sådant att när jag rev ner min gamla burk så hamnade all teknik i en låda...nu när jag skall koppla in ozonisatorn i nya burken så hittar jag bara en adapter som ser ut att passa. Problemet är att jag inte tycker att specsen stämmer.På Ozonisatorn står följande: Mains supply: DC 12V StabCurrent cons: 0,3APå nätadaptern står följande:AC AdaptorPart NO: AD-84573511 112 11411INPUT: 230V~50Hz 90mAOutput: 12V-0.8AKruxet är att det är den enda adapter jag kan hitta här hemma som skulle kunna passa, men jag blir ändå fundersam på att ozonisatorn säger DC medans adaptern säger AC samt att de anger olika Amp...Är jag helt ute och cyklar, eller stämmer mina tankegångar.Ni andra som kör samma ozonisator, vad har ni för nätadaptrar!? Citera
Edward Postat 3 oktober 2010 Postat 3 oktober 2010 INPUT: 230V~50Hz 90mAOutput: 12V-0.8Aalltså så har du 230V växelström in i din adapter, och får ut 12V likström Citera
Datate Postat 3 oktober 2010 Författare Postat 3 oktober 2010 Likström är alltså lika med DC....då borde det med andra ord vara rätt adapter som jag hittat...tänker jag rätt? Citera
Datate Postat 3 oktober 2010 Författare Postat 3 oktober 2010 Tackar för det snabba svaret. Då slipper jag köpa mig en ny adapter, skönt! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.