Gå till innehåll

Smal överrinningsbox?


Luddox

Rekommenderade inlägg

Någon som känner till om det finns någon överrinningsbox på marknaden som inte är bredare än ca 100 mm? (med bredd menar jag "från väggen och utåt") Eller är man förvisad till hemmabygge?

Har dessvärre bara en ledig bredd på ca 100 mm i mit Rio 300, då bubbla lysrörsramper förbrukar resterande mått..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förbryllad över vilket mått du menar... Får den max sticka ut 10cm in i karet eller får den max ha 10 cm bred kam?

Om det är det sistnämnda du menar så har jag ännu inte hittat någon som passar in där (har ungefär samma problem som dig nämligen) men håller på med att konstruera en egen. För tillfället ligger det projektet på is eftersom jag för tillfället prioriterar annat. Säg gärna till om du hittar någon som passar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Säkert bra, men uppfyller vad jag kan se inte kravet på max 100 mm bredd (syftat på från akvariumets bakkant och mot framrutan) 8" = ca 200 mm om jag tolkat det rätt. Tack i alla fall..

Det närmaste jag hittat är tunzes box som är ca 115 mm bred (kan ev gå med skohorn..) http://www.tunze.com/149.html?&L=1&C=FI&user_tunzeprod_pi1%5Bpredid%5D=-infoxunter005

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Säkert bra, men uppfyller vad jag kan se inte kravet på max 100 mm bredd (syftat på från akvariumets bakkant och mot framrutan) 8" = ca 200 mm om jag tolkat det rätt. Tack i alla fall..

Det närmaste jag hittat är tunzes box som är ca 115 mm bred (kan ev gå med skohorn..) http://www.tunze.com/149.html?&L=1&C=FI&user_tunzeprod_pi1%5Bpredid%5D=-infoxunter005

Sorry, mistolkade vilket mått du menade. Verkar ju som du hittat en lösning i DIY dock :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...