milk Postat 14 oktober 2010 Dela Postat 14 oktober 2010 Har en salarias som jag tänkte fånga upp men som alla säkert vet är de väldigt snabba så fort något inte känns bra. så tänkte höra om någon har något tips på hur man kan få upp dessa fiskar? skulle en fälla av något slag fungera tex.? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxan Postat 14 oktober 2010 Dela Postat 14 oktober 2010 Beror ju på vilka förutsättningar du har.. Har du stort/litet akvarium.. Mycket eller lite sten.. Har du inte mycket sten eller koraller är en idé att lyfta ut stenen. Själv skulle jag fånga in en fisk för ett par månader sedan, testade först med en fiskfälla utan att lyckas. Ändrade strategi till 2-3 timmars tålamod i akvariet med 4 olika hovar utplacerade. I slutändan var det lite "tur" att jag fick ta på fisken.. Mina fiskar har olika ställen som de alltid drar sig till eller simmar igenom. Jag "stängde" de vägar just denna fisken brukar ta med håvar.. Till slut var det lite "tur" då fisken flydde från håven i handen in genom ett stenpassage rakt ut in i en utplacerad håv.Det är riktigt jobbigt om man har mycket sten m.a.o... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 15 oktober 2010 Dela Postat 15 oktober 2010 Lägg ut några bitar PVC rör, förhoppningsvis väljer den något av rören. Sen är det bara att lyfta upp med håven./ Hälsningar Pär Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
milk Postat 15 oktober 2010 Författare Dela Postat 15 oktober 2010 Saken är ju den att jag har rätt mycket uppbyggd sten med koraller som bland annat håller fast dem (mjukkoraller) och sedan en del andra mer ömtåliga koraller. det bästa sättet jag kom fram till var att jaga honom under natten med ljuset släckt.jag hade en ficklampa med starkt ljus som troligen bländade honom. men fick jaga honom en stund innan jag fick honom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.