Jaonas Postat 16 oktober 2010 Postat 16 oktober 2010 Hej!Igår när lyset var släckt upptäckte jag att hela framrutan och även mycket av sanden va täckt av djur. De är så små att de går ej att fotografera dem, ej heller igentligen se formen på dem i verkligheten.Ser ut ungefär som små knott man har på sommaren och de rör sig ganska snabbt.Har även sett en del fireworms (tror jag), varav jag lyckats plocka upp en.Då man mest har erfarenhet innom sötvatten änsålänge är man inte riktigt van vid alla detta djurliv! Inte så jätte trevligt känns det väl som..Något att bry sig om? Citera
xedar Postat 16 oktober 2010 Postat 16 oktober 2010 Hej!kanske Ostracoda eller Copepoda, googla dom.dom är inte farliga. Citera
Jaonas Postat 16 oktober 2010 Författare Postat 16 oktober 2010 Sitter på jobbet nu, får hem och kolla en gång till. Skulle kunna vara Copepoda isåfall.Vill mest veta så de inte förökar sig till miljoner och framförallt inte växer till större djur.. Citera
Vandal Postat 16 oktober 2010 Postat 16 oktober 2010 pods är bra på att föröka sig men även bra mat åt fiskar och andra djur... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.