Gå till innehåll

hjälp med turboflotor


sean

Rekommenderade inlägg

Hur lång tid brukar det ta för en skummare av detta märke(Turboflotor 1000)att börja framställa skum vid uppstart? Allt verkar vara rätt kopplat och inställt och det "kokar" rätt duktigt i reaktorrören. Det kommer dock varken skum eller vatten in i koppen.

La in 20 kg Ls i tisdagsoch ytterligare 20 idag. Stenen beställdes från www.akvarieudstyr.dk. Transporterades på 4 dagar till mig plus den tid det tog för de att få den från sin leverantör, så jag antar det är mkt som har dött på den. Borde inte skummaren skumma bort ngt av det i alla fall?

Jag har läst i manualen att det kan ta timmar innan skum produceras, men 3 dagar? Har oxå förståttfrån tidigare trådar att denna modell kan skumma med växlande resultat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även om du har en del sten så är ju belastningen inte så stor, när det gäller tid innan skummaren "kommer" igång ordentligt så kan det ta för en del skummare upp till 2veckor innan de går optimalt, men det varierar. Det man kan göra för att få igång skummaren lite snabbare är att skölja den i hett (inte kokande) vatten så att evetuella fetter/vaxer löser upp. Men det enklaste är nog att ha tålamod, precis som med allt annat i den här hobbynsmiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...