Gå till innehåll

Bubble king 180 gen 2


Kelu

Rekommenderade inlägg

den ska ha lite extra prylar tydligen, och pumpen ska nästan ha det dubbla i luftintag, din version 200 isåfall 1700liter/tim.

hur stort akvarium har du?

tänkte mest på vilken version man ska välja så de inte blir för stort

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej, får kolla på dom med!tack

jag har 300 liter plus ca: 50 liter i sumpen, läst att många säger att om man tar för stor skummare så finns risken att de inte skummar ut nått ur stigaröret, för lite skit i för stor skummare helt enkelt?eller

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör en Bm 180cs i mitt kar nu, specad för 6-800liter, hade en Mce600 innan som är specad för 600 liter om inte mera, men det går inte att jämföra skumningen på dom båda, dock tror jag säkert att Bk skummaren är bättre, men jämför man priserna så känns det inte som att det är värt det, lyssnade nyss lite på min skummare, det man hör mest är insuget men det går att ordna så det blir tystare om man vill. Vet du vilket pris skummaren från Bk du tänkt ligger på? Hör med triton ang. Bm 180cs. Kan ju vara roligt att välja annan rolig teknik istället för en svindyr skummare ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...