Gå till innehåll

54L biologiskt


danne031

Rekommenderade inlägg

Sitter och funderar på hur enkelt jag kunnat konvertera ett 54L (Eheims MP paket) till salt.

Cirkulation tänker mig ett powerhead på 1100l/h med T som sprutar utmed kort+långsida och sitter i ett filterhörne. Har även ett annat fack där keramiska makaroner blir genomströmmade av en luftpump för ytterligare biologisk filtrering.

Belysning är väl det värsta..sitter endast ett 15W aquarelle t8, hade något alls kunnat leva under det?

Hade bara tänkt ha ett par kg LS och sand med trolig städpatrull, någon mjukis..inga högtflygande planer utan hela idén är mest som en kul grej.

post-4433-14468920889696_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett akvarium på ca 45l som körs utan skummare med en 15w lampa. Där i har jag mjukkoraller (Lobophytum) och de små växer lite men de större trivs inte så bra. Jag gör sporadiska vattenbyten, var 30-45 dag. Det går inte alltid fisk i det då jag använder det som karantän för nya fiskar, men nu går det två clowner där som jag inte har plats för och de verkar trivas. Har man bra med levande sten och inte mer än en eller två små fiskar tror jag inte det är något större problem. Jag tar bort ytfilmen med tidningspapper lite då och då, då jag inte har någon ytavrinning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...