Gå till innehåll

Hängig Dendronephthya habereri


Knegolf

Rekommenderade inlägg

Någon som har någon erfarenhet vad gäller Dendronephthya habereri? Införskaffade min igår och den är väldigt hänging ligger nästan ner längs med stenen. någon som har koll på någon schysst åtgärd för att den ska hämta sig ordentligt?

Tacksam för svar! =)

/

/Oscar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har någon erfarenhet vad gäller Dendronephthya habereri? Införskaffade min igår och den är väldigt hänging ligger nästan ner längs med stenen. någon som har koll på någon schysst åtgärd för att den ska hämta sig ordentligt?

Tacksam för svar! =)

/

/Oscar

står den lite skuggit ? , testa o mata den o se om den börjar pumpa upp sig, plankton är ju dess föda men går säkert med annat fryst också.. du måste bara trigga igång den.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg den fin ut i affären? Det är ju en mycket svår korall att hålla nån längre tid på grund av att den kräver stora mängder planktonisk föda som är under ca 50uM stort. De är även känslig för vävnadsskador och bör inte köpas om de inte är i mycket gott skick även om man har ett specialkar (enligt Jens Kallmeyer's föredrag på saltvattensseminariet (2009 tror jag det var)..

Sannolikt så är det vattenbytet som den reagerar på just nu och tömmer sig för att förhoppningsvis blåsa upp sig igen, men tänkte bara så att du vet vad du gett dig in på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo visste att den var svår men tyckte att den var så fin så absolut värd att göra ett försök med :-) matar frekvent med plankton på burk eftersom jag har flera andra aktivt ätande koraller i karet. Den står dock inte så mörkt då det är svårt att ordna i ett litet kar. Den såg rätt fin ut i butiken och har inga vävnadskador vad jag kan se. Får väl hoppas på att den bara reagerar på vatten bytet då den är juh trots allt rätt nyinköpt. Tycker det är väldigt svårt att hitta vettig info om dom här korallerna. Tex exakt vad dom äter om dom är känsliga för ljus strömning med mera :-( tack för alla bra svar dock! :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...